Poslovni ručak (večera) – osnove ponašanja
Iz kulture u poduzetništvo - Vijesti, objavljeno 18.04.2021.
Prvenstveno treba voditi računa o prikladnosti restorana po pitanju ugođaja, klijentele, izbora hrane i usluge.
Poziv za poslovni ručak trebao bi gostu biti upućen barem tjedan dana unaprijed (po mogućnosti i ranije) kako biste pokazali da uvažavate obaveze svog partnera i dali mu vremena da isplanira i rezervira svoje vrijeme.
Želite li razgovarati o određenoj temi, dobro bi bilo to najaviti kako bi se vaš sugovornik mogao pripremiti i ponijeti potrebne materijale. Sa poslovnim razgovorom započinje se nekon što se naruči jelo. Do tada razgovor može biti ležeran, nevezan za posao (npr. o izboru jela i pića).
Sa jelom se počinje tek kada su svi prisutni za stolom posluženi. Iznimka je slučaj kada jedan gost odabere predjelo, drugi ne.
Na stol nikako ne stavljajte poslovnu torbu, papire i sl. Torbu držite kod nogu i po potrebi vadite materijale. Laktovi se drže uz tijelo, a ruke mogu na stolu biti samo do članaka (nikako laktove naslanjati na stol).
Što se pribora za jelo tiče, uvijek se započinje onim priborom koji je najdalje od tanjura (s obje strane). Konobar će po potrebi odnijeti višak pribora ili donijeti novi u skladu s narudžbom.
Salveta se rastvori i stavi u krilo (nikako oko vrata ili na ovratnik). Kod ustajanja od stola salveta se odlaže na naslon stolice ili na sjedište, a po završetku jela ostavlja se sa desne strane tanjura, nakon što to učini domaćin.
Trebate li konobara, pozovite ga/nju diskretno, bez vikanja, zvižduka ili nekontroliranog mahanja.
Jede se zatvorenih usta i nečujno. Nikako ne govorite sa hranom u ustima.
Poslužena hrana uzima se priborom koji je priložen u posudi i predviđen za uzimanje hrane (nikako ne koristiti svoj, već korišten pribor).
Špageti se jedu vilicom i žlicom tako da se samo vilica prinosi ustima.
Salata, prilozi i narezani kruh ne režu se nožem, a posude i tanjuri ne prinose se ustima. Isto tako, nije pristojno tanjure na kraju ‘čistiti’ kriškama kruha.
Po završetku jela upotrebljeni pribor satvlja se paralelno u tanjur (jedno do drugoga). To je ujedno i znak konobaru da ste završili sa jelom (ili tim slijedom). Ukoliko želite biti dodatno posluženi, nož i vilicu prekrižite u tanjuru.
Osoblje restorana zaduženo je za donošenje i odnošenje posuda, tanjura i pribora. To nikako nije posao gosta.
Napojnica koja se ostavlja konobaru kreće se os 5-10% od ukupnog iznosa računa.
Nastojte ne kritizirati i ne žaliti se na hranu ili lošu uslugu.
Tekst i fotografija: www.prakticanzivot.com