Komunikacijski alati
Iz kulture u poduzetništvo - Vijesti, objavljeno 01.02.2022.
Nakon što smo definirali ciljane javnosti i ciljeve komunikacije potrebno je odrediti osnovne komunikacijske alate. Potrebno je uskladiti alate s ciljanom javnošću s kojom komuniciramo. Primjerice: tražimo li potporu među umirovljenicima, tada poruku nećemo uputiti internetom već npr. poštom. Neprofitne organizacije koriste uobičajene alate kao što su priopćenje za javnost, konferencija za novinare, brošure, newsletteri, godišnja izvješća i druge. Nove tehnologije stvorile su brojne mogućnosti komunikacije s ciljanim javnostima, ali i za komunikaciju jedne organizacije s drugom. Glavni je alat današnjice postao internet: e-mail, web stranice, društvene mreže (Facebook, Instagram, LinkedIn…), ali i brojne besplatne aplikacije mobilne telefonije (Viber, WhatsApp…).
Tehnike i alati koje neprofitne organizacije mogu koristiti
- MEDIJSKA LISTA – napravite popis ciljanih medija i novinara. Slobodno kontaktirajte novinare e-mailom ili telefonom, a budite spremni i za davanje intervjua za medije. Razvijajte i njegujte odnose s medijima i ljudima koji rade u medijima, budite otvoreni za dvosmjernu komunikaciju i za suradnju.
- PRIOPĆENJE ZA JAVNOST – kreirajte priopćenje za javnost. Cilj priopćenja jest prenijeti informaciju u obliku spremnu za objavljivanje. Kako bi mediji objavili priopćenje, treba biti napisano kratko i jasno te odgovoriti na pitanja 5W: tko, što, gdje, kada i zašto (kako).
- NAJAVA ZA MEDIJE – koristi se kada želite najaviti neki događaj. Također, treba odgovoriti na 5 W pitanja: tko, radi što, gdje se radnja odvija, kada i zašto.
- IZJAVA ZA MEDIJE – ima prednost, u odnosu na priopćenje za javnost, jer se može popratiti fotografijama, što prilogu ili tekstu daje dodatnu dinamiku i zanimljivost. Ponekad je važnije plasirati izjavu u samo jedan ciljani medij, nego uputiti priopćenje svim medijima.
- FOTOVIJEST – je fotografija koja uz kratak tekst opisuje događaj. Budući da fotografija govori više od 1000 riječi, neizostavna je u tiskanim medijima i na internetskim portalima.
- PERSONALIZIRANO PISMO – je pismo usmjereno novinaru, poslano s izjavom za medije, koje može potaknuti novinara na pisanje o određenoj temi ili na dobar intervju. Takvo pismo pokazuje da ste odvojili vrijeme i razmislili o tome što bi moglo zanimati novinara. U radu s medijima s vremenom ćete uočiti koje teme privlače koju publiku, a koje novine.
- KONFERENCIJA ZA MEDIJE – organizira se prije ili nakon važnih događaja o kojima se želi izvijestiti javnost. Konferencija za novinare je i prilika građanima da posredovanjem novinara, javnim osobama ili institucijama postavljaju pitanja, ali i prigoda javnim institucijama ili osobama da posredstvom medija iznesu svoje informacije i poruke javnosti.
- INTERNETSKA KONFERENCIJA – je konferencija nevladinih organizacija putem interneta. Korisnici putem računala međusobno komuniciraju ili pak sudjeluju u raspravama. Zapis razmijenjenih poruka može se sačuvati u računalu ili otisnuti i posložiti u arhivu.
- PSA – (Public Service Announcement) je priopćenje za javnost koje se priprema i upućuje medijima za emitiranje. Ovo priopćenje uobičajeno se ne naplaćuje za neprofitne organizacije.
Tekst preuzet iz: „Priručnik za učinkovitu komunikaciju“, Regionalna zaklada za lokalni razvoj Zamah
Fotografija: Unsplash