Zašto je važno da organizacija ima dobru priču i da ju zna iskomunicirati?
Neprofitne organizacije ponekad se susreću s izazovima kao što su nedostatak financiranja, ograničeni resursi i loši komunikacijski alati. Međutim, u današnje vrijeme dostupni su nam mnogi besplatni alati, i postoje pojedinci koji su voljni donirati, volontirati i prikupljati sredstva za neprofitne organizacije širom svijeta. Kako biste dosegli svoju ciljanu publiku, trebate koristiti nekoliko osnovnih komunikacijskih strategija za povezivanje s ciljanom publikom.

Odaberite komunikacijske ciljeve

Osmislite komunikacijski plan, definirajte komunikacijske ciljeve i omogućite si praćenje uspješnosti, odnosno neuspješnosti. Tako ćete znati što je bilo dobro, a što biste trebali poboljšati u budućoj kampanji. Komunikacijska strategija treba uključivati ciljeve kao što su:
• Brendiranje organizacije i definiranje poruke
• Podići svijest o organizaciji
• Privući širu publiku
• Održati ili povećati potporu donatora i volontera

Identificirajte ciljanu publiku

Kako biste definirali ciljanu publiku, najprije trebate identificirati interese i želje osoba koje se žele pridružiti neprofitnoj organizaciji ili joj pomoći.

To se može postići:

  • Istraživanjem raznih blogova i mrežnih stranica koje su povezane s neprofitnom organizacijom.
  • Promatranjem publike koja se bavi internetskim sadržajem povezanim s organizacijom ili sličnim ciljem.
  • Proučavanjem načina na koji publika pronalazi postojeće oglase ili online sadržaj konkurentskih organizacija.
  • Nakon što identificirate ciljanu publiku, možete joj točno prenijeti svoju priču i misiju. Tada postoji veća šansa da zainteresirani pojedinci doniraju ili volontiraju za vašu organizaciju.

Koristite više društvenih mreža

Facebook i Instagram nedvojbeno su najpopularnije društvene mreže u Hrvatskoj, no otvaranje komunikacije kroz veći broj kanala izvrstan je način za proširenje dosega vaše ciljane publike. Ostali kanali uključuju LinkedIn, Twitter, Pinterest, Google+, Tumblr, Flickr i Vine. Ovisno o publici koju ciljate, danas jednostavno nije dovoljno biti aktivan na jednoj društvenoj mreži.
Američki Crveni križ izvrstan je primjer neprofitne organizacije koja koristi više društvenih mreža za povezivanje s velikom publikom. S više od 1,8 milijuna pratitelja na Twitteru i gotovo 700.000 pratitelja na Facebooku, Američki Crveni križ dosegnuo je veliku publiku, pružajući čitateljima korisne informacije. Poput, savjeta za sigurnu vožnju u zimskim uvjetima na cestama, vatrogasnih vježbi te herojskih priča ljudi iz cijele zemlje koji su imali koristi od organizacije.
UNICEF također ima veliki broj pratitelja koji su prepoznali njihovu misiju i ulažu u obrazovanje djece. Kroz društvene mreže, objavljuju snažne fotografije i poruke koje se jednostavno dijele među milijunima njihovih pratitelja. Kreiraju inspirativne fotografije i poruke koje se jednostavno dijele među online zajednicom, privlačeći veliku pozornost na organizaciju i stjecanjem više pratitelja i donacija u isto vrijeme.

Kako biste privukli nove volontere ili donatore koristite sadržaj koji promiče vašu misiju i na jedinstven način priča vašu priču. Osim tradicionalnih metoda komuniciranja ili marketinga misije neprofitne organizacije, postoji niz novih mogućnosti za komunikaciju putem društvenih medija, uključujući: stvaranje bloga, komentiranje postojećih blogova, sudjelovanje u grupama za raspravu i objavljivanje statusa na društvenim mrežama Facebook, Twitter i LinkedIn.

Ispričajte priču organizacije

Dobra priča povezuje ljude, bez obzira na dob, spol ili pripadnost određenoj kulturi. Sjajna priča može inspirirati, privući veliku pozornost ili odgovoriti na nešto značajno u životima ljudi diljem svijeta. Najupečatljivije priče često imaju jedinstvene glavne likove ili problem s kojim se ljudi mogu emocionalno povezati. Kako biste se povezali s publikom nastavite pričati vlastiti priču.
Koristite više medija i komunikacijskih kanala. Važno je da priča potakne interes publike, ali i da im ponudi nešto vrijedno. Bilo da se radi o daljnjem znanju ili ispunjenju kroz volonterski rad, kako biste učinkovito komunicirali, trebate imati nešto za ponuditi publici koja će se povezati s vama.
Stoga, potrebno je primijeniti nove i tradicionalne komunikacijske alate i platforme za postizanje komunikacijskih ciljeva organizacije. Identificirati i razumjeti potrebe i motivacije različite publike i zajednica. Shvatiti i iskoristiti komunikacijsku dinamiku u različitim oblicima medija. Kreirati i analizirati smislene poruke i tekstove te izraditi učinkovit sadržaj i privlačne vizuale.
Učinkoviti komunikacijski planovi igraju ključnu ulogu u svijetu poslovanja i neprofitnih organizacija.

Tekst preuzet iz: „Priručnik za učinkovitu komunikaciju“,  Regionalna zaklada za lokalni razvoj Zamah

Fotografija: Pexels

Podijelite s prijateljima