Zašto sudjelujemo na godišnjim razgovorima s nadređenom osobom i kako nam oni mogu koristiti?
Sastanak s nadređenom osobom na kojem ćete razgovarati o kvaliteti vašeg rada je zapravo dobra prilika.

Evo nekoliko podsjetnika na prednosti koje nam ovakav sastanak pruža:

  • dobivate priliku da primite informaciju direktno od  nadređene osobe o njezinim očekivanjima od vas i očekivanim standardima vašeg posla. Na taj ćete način točno znati što i kako trebate činiti da biste odradili dobar posao,
  • dobivate povratnu informaciju o tome kako radite. Dogodit će se da saznate kako niste u potpunosti ispunili očekivanja, no tada ćete znati što je to što možete odraditi bolje i znati ćete da na tom trebate dodatno poraditi. U svakom slučaju to je bolje (premda obično nije ugodno) nego ne imati informaciju, „tapkati u mraku“ i nastaviti raditi na način koji ne daje rezultate,
  • dobit ćete cjelovitiju sliku o tome kako radite svoj posao. Svakodnevna povratna informacija je nužna jer nam omogućava korak unatrag i uvid u rezultate našeg rada i doprinos ostvarenju važnih ciljeva organizacije,
  • pruža priliku za razgovor s nadređenom osobom o tome kako se osjećate na poslu, volite li raditi svoj posao, jeste li spremni za veće odgovornosti, trebate li više potpore i suradnje i sl.,
  • pruža priliku za bolje međusobno upoznavanje. Što se bolje međusobno poznajete, veće su šanse da ćete moći bolje komunicirati na dnevnoj bazi, osobito ako se pojavi problem,
  • pruža priliku za razgovor o svojoj budućnosti, o planovima u karijeri i načinima na koje ih je moguće realizirati.

Razgovor o radnoj učinkovitosti

Vaš će nadređeni:

  • napraviti pregled vašeg rada u proteklih šest mjeseci ili godinu dana s ključnim postignućima, radom koji ste obavili posebno dobro, rastom koji biste mogli dodatno unaprijediti, područjima u kojima biste trebali uložiti više napora, itd. Ponudit će vam neke primjere i dati vam priliku da postavljate pitanja za pojašnjenja ili vam dati određenu informaciju,

Postavite si pitanje kako ste se osjećali u proteklih šest mjeseci ili godinu dana te s čime ste bili zadovoljni odnosno nezadovoljni (s ciljem da saznate na koji ste način osjećali potporu ili možda kakvu povratnu informaciju želite ili druge informacije koje vam nadređeni može dati, a vezano za suradnju u narednih godinu dana).

  • raspravite sa nadređenim njegova očekivanja u narednoj godini,
  • postavite si pitanje jeste li imali mogućnost sudjelovanja na treninzima i posjedujete li potrebne resurse za kvalitetno obavljanje svojega posla,
  • razmislite o svojim kratkoročnim i dugoročnim ciljevima u karijeri,

Tijekom razgovora nemojte se ustručavati postavljati pitanja i tražiti pojašnjenja, posebno o očekivanjima nadređenih osoba. Pripremite se i imajte uza sebe zabilješke kako ne biste propustili razgovarati o pitanjima koja su od izuzetne važnosti za vas. Ako nadređeni ne potakne temu sam, a vi trebate neku određenu, specifičnu informaciju, ne ustručavajte se postaviti određeno, specifično pitanje.
Vaš će vas nadređeni tražiti da potpišete obrazac za ocjenu čiju ćete kopiju dobiti.
Nakon razgovora trebali biste znati koliko dobro radite, koje su vaše prednosti, a koje su vaše slabosti ili nedostaci te u kojem smjeru trebate krenuti u narednom razdoblju. Ne zaboravite nastaviti razgovarati sa nadređenim o vašem radu i tijekom godine.

Kako se pripremiti?
Iako je nadređena osoba ona koja će sazvati sastanak i vi ćete imati značajan angažman u razgovoru. Zapravo, možete i trebali biste dati neka svoja mišljenja o tome što očekujete kao rezultat ovog sastanka.
Možda vam je potreban savjet o tome kako da pružite bolju i kvalitetniju uslugu kupcu ili možda želite konkretnu povratnu informaciju o tome što radite dobro, odnosno ne toliko dobro prilikom prezentiranja. Baš kao što će se vaš nadređeni pripremiti za sastanak s vama i vi trebate obaviti određenu pripremu sami za sebe.

Priprema za sastanak s nadređenom osobom ima dvije faze:

Preporuka je da prije nego što će vaš nadređeni pripremiti svoje viđenje situacije:

  • Pripremite listu vaših ključnih poslovnih postignuća i dajte je na razmatranje nadređenom prilikom pripreme vaše ocjene. Na taj način ćete biti sigurni da vaša ključna dostignuća neće biti previđena.
  • Ukoliko imate neka specifična pitanja o kojima želite razgovarati sa svojim nadređenim, dajte mu natuknice kako bi se i on mogao pripremiti za razgovor o tim pitanjima. Pripremite se razgovarati jasno i sažeto.

U pripremi za sastanak razmislite o sljedećem:

  • Što vam je najvažnije saznati u razgovoru o tome kako radite?
  • Što ste učinili/postigli/naučili tijekom godine? Napravite listu ključnih elemenata kako biste od nadređenog mogli tražiti povratnu informaciju o specifičnim projektima i zadacima.
  • Što ste učinili osobito dobro? Koja su to područja s čijom biste izvedbom mogli biti razočarani?
  • Kakvu biste povratnu informaciju željeli dati nadređenom? (na primjer: Zaista mi se sviđa kada pregledate moje prijedloge prije nego što ih uobličim u konačnu formu pa ne gubimo previše vremena kako bismo ispravili pogreške u zadnjem trenutku; Zaista bih od vas želio čuti kako radim na projektima;)
  • Imate li sve vještine potrebne za kvalitetno obavljanje svog posla. Na kojim biste vještina možda trebali poraditi kako biste bolje obavljali svoj posao?
  • Koji su vaši ciljevi u karijeri i kako bi vam vaš nadređeni mogao pomoći u ostvarenju tih ciljeva?
  • Pomoći će vam ukoliko zabilježite ključne točke i pitanja. Na taj način možete koristiti svoje bilješke tijekom razgovora i biti sigurni da nećete zaboraviti iznijeti bitna razmišljanja i pitanja koja imate.

Preuzeto s: Institut za menadžment, materijali s edukacije

Fotografija: Unsplash

Podijelite s prijateljima