Kako uspješno komunicirati s javnošću
Iz kulture u poduzetništvo - Vijesti, objavljeno 01.02.2022.
- KOMUNICIRAJTE KRATKO, JASNO I RAZUMLJIVO – Osmislite zanimljiv, kratak sadržaj razumljiv svima. Koristite jednostavne rečenice i jednostavan rječnik razumljiv svima. Tekst koji ste napisali ne bi trebao biti duži od jedne stranice (1 kartice – 1.500 znakova s razmacima, prored 1.5, font 12).
- OSMISLITE KLJUČNE PORUKE – Zapitajte se, što želite prenijeti vašim ciljanim javnostima? Koje su to ključne poruke koje želite da stignu do njih?
- DEFINIRAJTE PUBLIKU/JAVNOST – Definirajte ciljane javnosti, definirajte kome se obraćate. Obraćate li se općoj ili pak političkoj javnosti?
- DEFINIRAJTE CILJEVE KOMUNIKACIJE – Što želite postići slanjem svoje poruke, koji učinak? Želite li privući nove donatore ili pak nove volontere?
- ODABERITE KANAL KOMUNIKACIJE – Kojim kanalom želite poslati poruku? Putem društvenih mreža ili pak putem medija?
- ODABERITE TEHNIKE I ALATE – Koje ćete tehnike i alate koristiti u komunikaciji s javnošću? Hoće li veći učinak imati priopćenje za javnost ili izjava za medije?
Nema čarobne formule za uspješnu komunikaciju, no ako se komunikacija temelji na iskrenosti, točnosti i otvorenosti veće su šanse da će biti uspješna i da će nas sugovornik saslušati, razumjeti i shvatiti poruku. Poruka koju želimo poslati treba biti kratka, jasna i razumljiva ciljanoj javnosti. Također, vrlo je važno raditi na izgradnji odnosa s ciljanim javnostima, njegovati odnose s korisnicima, zaposlenicima, volonterima, medijima, donatorima, stručnom i općom javnosti. Potrebno je odabrati i odgovarajući komunikacijski kanal za slanje poruke. Tako, primjerice ako se obraćamo mlađoj populaciji zasigurno trebamo odabrati društvene mreže ili pak besplatne aplikacije poput Vibera, Whatsapa za slanje ključnih poruka.
Društvene mreže koristan su alat za promociju svega što radite, bilo da organizirate događaj ili humanitarnu akciju, ili pak za izgradnju odnosa sa zajednicom, za dvosmjernu komunikaciju sa zajednicom koju možete potaknuti postavljanjem pitanja i pozivima da se uključe u vaše akcije, događaje ili pak da podrže vaš rad.
Tekst preuzet iz: „Priručnik za učinkovitu komunikaciju“, Regionalna zaklada za lokalni razvoj Zamah
Fotografija: Unsplash