Samopouzdanje u digitalnom svijetu
Novost, objavljeno 22.04.2025.
Najaktivniji korisnici društvenih mreža i interneta su adolescenti, skupina koja je ujedno i jedna od najranjivijih. To je razdoblje života u kojem se daje velika važnost vršnjacima, izražena je potreba društvenim prihvaćanjem i formiranjem vlastitog identiteta. Živimo u vremenu u kojem je to gotovo nemoguće učiniti bez interneta.
Mladi su svakodnevno izloženi nerealnim slikama koje se dijele društvenim mrežama. Promiču se nedostižni standardi ljepote, nasilje i usporedba s drugima tako da je vrlo teško zadržati samopouzdanje i osjećati se dobro u svojoj koži.
Postoje dvije vrste ljudi koji koriste društvene mreže: aktivni i pasivni korisnici. Prvi su oni koji postavljaju nerealne standarde (u ovu kategoriju ne ulaze svi koji objave nešto), često dijele sadržaj koji nema veze sa stvarnošću i u potpunosti je lažan. Drugi korisnici su oni koji promatraju taj sadržaj i uspoređuju se s njim, a to su najčešće tinejdžeri čije je samopouzdanje samo po sebi već jako krhko.
Sve su češći problemi sa mentalnim zdravljem uzrokovani društvenim mrežama. Anksioznost, depresija poremećaji prehrane samo su neki od poremećaja koji su postali uobičajeni među mladima.

Važno je upamtiti kako puno toga što vidimo na internetu nije stvarno. Stvaran život je nesavršen i pun prepreka i problema. Svi imamo mane i nesigurnosti. Samopouzdanje se gradi autentičnošću. Bez obzira jesmo li pasivni ili aktivni korisnici moramo ostati originalni i svoji.
Ako se odlučiš objaviti nešto lažno na društvenim mrežama, promisli o tome kako će to utjecati na nekoga tko možda ne zna da je sadržaj izmijenjen ili lažan. Također, ne vjeruj svemu što vidiš na društvenim mrežama i ne uspoređuj se s drugima zato što ne znaš kakav je zapravo njihov život. Nitko nije u potpunosti savršen i to je u redu, ljudi smo i to je u potpunosti normalno. Vjeruj u sebe i sve svoje pozitivne kvalitete koje sigurno imaš. Svi smo vrijedni i zaslužujemo biti zadovoljni i sretni.
Autorica: Nera Dolenac
Izvori:
Izvor fotografija i ilustracija: Unsplash