Prilikom selekcije kandidata i novog zapošljavanja, važno je rukovoditi se zahtjevima budućeg radnog mjesta. Uz testove osobnosti i procjenu znanja i vještina kandidata, potrebnih za obavljanje posla, jednako važne su i interpersonalne vještine i timski rad. Slijede neka od pitanja koja Vam mogu pomoći pri vođenju intervjua.

VJEŠTINE PREGOVARANJA

  • Opišite najzahtjevnije pregovore koje ste do sad vodili. U čemu su bili tako zahtjevni? Koji im je bio rezultat i kako ste ga postigli?
  • Neki pregovori od nas zahtijevaju uvjerljivost, ali i diplomatske vještine. Opišite situaciju u kojoj ste morali balansirati te dvije vještine i kako ste to postigli?
  • Povjerenje je važan faktor u pregovaranju. Opišite situaciju u kojoj je vaša sposobnost stjecanja povjerenja drugih osoba bila od ključne važnosti za uspjeh u pregovorima?

VJEŠTINE RJEŠAVANJA PROBLEMA

  • Navedite primjer ozbiljnog problema s kojim ste se suočili u svom poslu. U čemu je bio problem? Zbog čega vam je bio posebno težak? Kako ste ga riješili?
  • Ispričajte mi o trenutku kad ste identificirali potencijalni problem i riješili situaciju prije nego je postala ozbiljna. Kako ste mu pristupili?
  • Ponekad je jedini način rješavanja sukoba pregovorima i kompromisom. Možete li opisati situaciju u kojoj ste uspjeli riješiti tešku situaciju nalaženjem dodirnih točaka?
  • Opišite najteži radni odnos koji ste imali s nekom osobom. Koje ste određene radnje poduzeli za poboljšanje tog odnosa? Koji je bio ishod?

VJEŠTINE RJEŠAVANJA SUKOBA

  • Opišite mi situaciju u kojoj ste saznali za ozbiljnu grešku kolege. Kako ste reagirali? Što ste učinili?
  • Opišite mi situaciju u kojoj ste dobili upute za obavljanje posla i niste ih mogli shvatiti. Kako ste uspjeli ispuniti zadatak?
  • Kako uspijevate raditi s ljudima s kojima vam nije ugodno? Što radite u tim situacijama? • Jeste li ikad morali rješavati sukob između dvoje ljudi na radnom mjestu? Koja je to bila situacija i što ste učinili?

VJEŠTINE ODLUČIVANJA

  • Opišite mi neku važnu odluku koju ste donijeli u vezi radnog zadatka ili projekta. Koji su faktori utjecali na vašu odluku?
  • Jeste li se ikad suočili sa situacijom u kojoj ste morali donijeti odluku koja nije ulazila u vaše područje odgovornosti? Koju ste odluku donijeli i kako?
  • Volite li više odlučivati sami ili uz pomoć drugih? U kojim ćete situacijama tražite pomoć dugih u odlučivanju? Koje odluke radije donosite sami?
  • Svatko je donio neke loše odluke ili učinio nešto što nije ispalo dobro. Je li vam se to dogodilo? Što se dogodilo?

VJEŠTINE OSOBNE KOMUNIKACIJE

  • Opišite mi događaj kad ste morali biti pažljivi u komuniciranju delikatnih informacija. Koji je bio mogući rizik i kako ste ga riješili?
  • Navedite mi primjer kad ste morali prezentirati složene informacije na pojednostavljen način kako biste ih nekome objasnili. Kako ste to uspješno odradili?
  • Navedite mi primjer trenutka kad ste morali prenijeti svoju poruku u radnoj situaciji u kojoj je većina nije bila spremna čuti. Kako ste ipak prenijeli poruku?
  • Kako se općenito nalazite i razvijate odnose s vašim novim suradnicima i nadležnima?

VJEŠTINE INTERPERSONALNE KOMUNIKACIJE

  • Opišite što za vas znači “timsko” okruženje? Kakva ste iskustva stekli radeći kao član tima? Koje su prednosti/nedostaci timskog rada?
  • Opišite mi trenutak kad se kolega uopće nije slagao s vašim pogledima, idejama ili načinom rada? Kakav ste odnos razvili s tom osobom?
  • Opišite mi iskustvo na poslu kad ste morali otvoreno istupiti kako bi ostali znali što mislite ili osjećate. Kako ste tome pristupili?

VJEŠTINE TIMSKOG RADA

  • Možete li se sjetiti situacije u kojoj se uopće niste slagali s načinom rada vaših kolega? Što ste tada učinili?
  • Surađujete li ovog trenutka s kolegama? Kako rješavate sukobe / nesuglasice / nerazumijevanja unutar te skupine?
  • Jeste li ikad bili član tima koji se raspao zbog nemogućnosti zajedničkog rada? Koje je bilo vaše stajalište?

ANALITIČKE VJEŠTINE

  • Možete li mi opisati trenutak kad ste otkrili učinkovitiji način obavljanja radnog zadatka? Kako ste to otkrili? Kako ste to iskoristili?
  • Jeste li ikad bili u kompliciranoj situaciji i izradili vrlo jednostavno rješenje? Ispričajte mi o tome.
  • Ponekad možemo identificirati mali problem i riješiti ga prije nego što postane veliki problem. Navedite mi jedan ili više primjera kako ste to do sad učinili?

VJEŠTINE TOČNE SAMOPROCJENE/PROSUDBE

  • Jeste li ikad pokušali obavljati posao za koji niste bili kvalificirani? Kako ste reagirali u tom trenutku? Jeste li uspjeli ispuniti zadatak?
  • Kako se vaša odgovornost na radnom mjestu razvila od trenutka kad ste počeli raditi za sadašnjeg poslodavca?
  • Koje vas tri riječi opisuju? Gdje vidite poveznicu u opisu vašeg stila rada?
  • Kad ste zadnji put bili zadovoljni svojim radom? Možete li dati primjer situacije u kojoj niste mogli ostvariti vlastite standarde? Što ste poduzeli?

ORIJENTIRANOST NA REZULTATE/VJEŠTINE OSTVARENJA REZULTATA

  • Jeste li ikad doživjeli probleme u prihvaćanju vaših ideja od strane drugih ljudi? Koji ste pristup imali? Je li funkcionirao?
  • Navedite mi primjer trenutka kad grupa kojoj ste pripadali nije ispunila očekivanja. Kako ste reagirali?
  • Je li se ikad dogodilo da ciljevi nisu ispunjeni dok ste vi bili nadležni ili imali krajnju odgovornost? Što ste tada učinili?

VJEŠTINE ZA RAZVOJ DRUGIH

  • Jeste li ikad doživjeli da kolega nije ostvarivao rezultate prema vašim očekivanjima? Što ste učinili u svezi s tim?
  • Kako trenirate kolegu za razvoj nove vještine? Što ste učinili za razvoj vještina vaših zaposlenika?
  • Opišite mi važan posao ili zadatak koji ste delegirali. Kako ste osigurali njegovu uspješnu provedbu?
  • Opišite mi trenutak kad ste primijenili svoj autoritet kako bi se nešto postiglo. Koje su bile negativne posljedice?
  • Navedite mi primjer slučaja kad ste morali dati povratne informacije kolegi koji nije dobro radio. Kako ste to riješili i koji je bio rezultat?
  • Kako možete doprinijeti konstruktivnoj i produktivnoj radnoj klimi?
  • Neki zadaci moraju se izvršavati timski. Koja su vaša iskustva timskog rada? Koje su glavne prednosti/nedostaci?

ISKUSTVA S PROMJENAMA

  • Koji je najbolji prijedlog koji ste ikad dali svom nadređenom ili kolegama? Kako ste ga predstavili?
  • Možete li mi opisati situaciju u kojoj ste uspješno primijenili novi pristup u vašem radnom okruženju? O čemu se radilo i kako ste to prezentirali drugima?
  • Koji je, po vama, danas glavni problem u našoj djelatnosti? Kako biste ga riješili? Koji bi bio doprinos vašeg odjela/uloge?

 

Preuzeto: Institut za menadžment, materijali s edukacije

Fotografija: Unsplash

Podijelite s prijateljima